חבלני חשק מיני – דברים באורח החיים היום יומי שפוגעים בחשק המיני שלנו

חשק מיני הוא דבר טבעי ובריא שקיים בכולנו מלידה. הוא חלק מהמנגנונים הבסיסיים של גופנו – המכונה המופלאה ביותר בתבל. אם נשים וגברים היו נולדים ללא חשק מיני, המין האנושי היה נכחד, ולכן זהו מנגנון השרדותי חשוב למין האנושי, כמו לכל בעלי החיים האחרים.

אבל לפעמים אנחנו לא חווים חשק מיני, גם בזוגיות טובה, עם בן זוג אהוב. לכך יכולות להיות סיבות רבות, ואני מחלקת אותן לשתי קטגוריות:
"חבלני חשק מיני" – דברים שאנחנו עושים (או לא עושים) באורח החיים היום יומי שלנו, שפוגעים פיזית במנגנון החשק המיני בגופנו.
הקטגוריה השנייה היא "חסמי תשוקה מינית" – תבניות בעייתיות בתת המודע שלנו, שמונעות מאיתנו להרגיש טוב עם היותנו יצור מיני ולהנות מיחסי מין עם בן הזוג.

פירוט חבלני חשק מיני

בקטגוריה זו נמצא את כל מה שנכנס לגוף שלנו, שמקומו לא שם באופן טבעי, מתערב בפעולה התקינה העצמאית של הגוף, ומפריע למערכות שלו לפעול בצורה טבעית ותקינה. זה כולל: מזון לא ראוי, שתיה מזיקה עם כימיקלים וצבעי מאכל, סיגריות, סמים, ותרופות כרוניות.

תרופות המדכאות חשק מיני

תרופות כרוניות עשויות לדכא את החשק המיני. להלן פירוט של משפחות תרופות הידועות כמשפיעות לרעה על החשק המיני. בכל קבוצה כזו, לא כל התרופות משפיעות לרעה, וכמו כן תיתכן השפעה שונה על כל אחד, בצורה אינדיווידואלית!

  • תרופות להורדת כולסטרול ולחץ דם
  • תרופות נוגדות דיכאון וחרדה
  • תרופות הורמונליות (גלולות)

מה לעשות?
במידה ואתם נוטלים תרופה מקבוצת התרופות הזו, ומרגישים ירידה בחשק המיני – שתפו את הרופא שלכם בבעיה והתייעצו איתו. חשוב מאד לא להפסיק לקחת שום תרופה מבלי להתייעץ קודם לכן עם הרופא שלכם!! אפשר לבקש מהרופא להחליף את התרופה לתרופה אחרת מאותה קבוצה, ו/או לשנות את המינון. בנוסף, אפשר לנסות למצוא חלופה אלטרנטיבית לתרופה הקונבנציונאלית. פעמים רבות ניתן לטפל בבעיות בריאותיות בשיטות אלטרנטיביות שאינן פוגעות בחשק המיני.

תזונה קלוקלת

תזונה גרועה מזיקה לגוף בשני היבטים:

תזונה היא הדרך היחידה של הגוף לקבל את כל אותם רכיבים החיוניים לפעילות התקינה של כל המנגנונים המורכבים והנפלאים שקיימים בנו, ובין היתר – חשק מיני וגם תפקוד מיני. לדוגמה, מחסור בויטמין B12 יכול לגרום לבעיות בזקפה.

בנוסף לכך, כשאנחנו מכניסים לגוף הרבה זבל, הוא צריך לבזבז באופן קבוע הרבה אנרגייה על ניקוי וסילוק הפסולת. ישנם גם חומרים שהגוף אינו מסוגל לסלקם והם מצטברים בגוף וגורמים לנזק מתמשך.

מה לעשות?
שפרו את התזונה שלכם. במקום לספור קלוריות, הקפידו לאכול מאכלים טבעיים ומזינים, שיספקו לגופכם את כל הויטמינים והמינרליים שהוא זקוק להם. במקביל, אל תכניסו לגופכם אוכל שאינו ראוי להכנס אליו, התייחסו לגופכם בכבוד הראוי לו – הוא מקדש הנשמה שלכם.
לפירוט נוסף הכנסו לאתר "משפחה בריאה" והורידו בחינם את "המדריך השלם לתזונה בריאה".

סמים, אלכוהול (בכמות מופרזת)

שתיית אלכוהול בכמות קטנה, עשויה לעורר את החשק המיני שכן היא עוזרת להשתחרר מעכבות ויכולה לעזור בהתמודדות (רגעית) עם "חסמי תשוקה מינית". אולם צריכת אלכוהול באופן קבוע ובכמות מופרזת, כמו גם לקיחת סמים, פוגעים במערכות הביולוגיות שלנו ועלולים לפגוע בחשק המיני.

מה לעשות?
אם אתם לוקחים סמים, אפילו קלים, הרשמו לתכנית לגמילה בהקדם האפשרי!
הקטינו את צריכת האלכוהול במידה ואתם צורכים אלכוהול באופן קבוע ובכמות מופרזת.

חוסר פעילות ספורטיבית

כמו כל מכונה, כך גם את הגוף המופלא שלנו צריך לשמור "משומן". פעילות ספורטיבית תורמת לבריאות ולתחושה כללית טובה יותר עקב הפרשת אנדורפינים ואדרנלין, החיוניים לתחושת חשק מיני. מחקרים מראים שאנשים שעושים פעילות ספורטיבית באופן קבוע נהנים מחשק מיני גבוה יותר לעומת אנשים שאינם מתאמנים כלל.

מה לעשות?
מצאו פעילות ספורטיבית שאתם נהנים לעשות, והקפידו לעשות אתה באופן קבוע, לפחות פעמיים בשבוע. אין הכוונה לפעילות אקסטרים, אתם ממש לא צריכים לרוץ מרתון! גם הליכה נמרצת מסביב לשכונה פעמיים בשבוע למשך 30-40 דקות, עושה את ההבדל.

המשך קריאה מומלצת:

הכל על תשוקה מינית
חסמי תשוקה מינית – חסמים מנטליים המונעים מאיתנו להמשך לבן הזוג
חוסר חשק במין אצל נשים –  האם ניתן ליצור תשוקה מינית לבן הזוג גם אם מעולם לא היתה קיימת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *