חסמי תשוקה מינית – חסמים מנטליים המונעים מאיתנו להמשך לבן הזוג

החסמים האירוטיים, חסמי התשוקה המינית, הם תבניות בעייתיות שקיימות בתת המודע שלנו. בשל חסמים אלה אנחנו לא מרגישות טוב עם המיניות שלנו, לא יכולות להיות חושניות, ולא נמשכות לבן הזוג שלנו.

חסמי התשוקה המינית, יחד עם חבלי החשק המיני – שהם דברים שמחבלים פיזית בחשק המיני, אחראיים לתחושה של חוסר חשק מיני לבן הזוג.

ניתן לחלק את חסמי התשוקה המינית לשני סוגים:

חסמי תשוקה מינית אישיים

חסמים אלה מתגבשים אצלנו בדרך כלל במהלך הילדות וההתבגרות, אם כי הם יכולים להתפתח גם בהמשך. הם תקועים לנו בראש ומנהלים אותנו, ולא קשורים בהכרח לבן הזוג שלנו.

קיימים חסמי תשוקה אישיים רבים ומגוונים. החסם האישי הנפוץ ביותר, הוא עכבות שנוצרו כתוצאה ממסרים שקיבלנו מהסביבה ומהבית בהם גדלנו. ה"סביבה" במקרה זה היא גם הסביבה הקרובה שלנו; תנועת נוער, מורים וחברים, וגם הסביבה הכללית בה אנחנו חיים; טלויזיה, סרטים, עיתונים, שלטי חוצות, ספרים ושירים.

אנחנו חיים בסביבה שמצד אחד היא מאד מתירנית, מין ומיניות הם האופן המועדף לשיווק כל דבר כמעט, כולל מוצרי טיפוח, אופנה ואפילו מכוניות. מצד שני, הרבה פעמים אנחנו מקבלים מהסביבה שלנו מסרים מאד בעייתיים לגבי מין ומיניות. כמו למשל:

– לא מדברים על זה. גם זה מסר בעצמו – מתגבשת אצלנו תפיסה ש"זה" לא טוב, מלוכלך, ראוי להסתרה ולבושה. יכול ליצור מצב שכבוגרים נתקשה לדבר עם בן/בת הזוג על יחסי המין, נתקשה להתפשט בחדר מואר אלא רק בחושך.

דוגמאות למסרים נפוצים שמקבלות נערות לגבי מין ומיניות:

– תזהרי, זה מסוכן! תשמרי על עצמך. אם כבר מדברים איתנו על מין, זה בדר"כ קשור לאזהרות לגבי הריון לא רצוי, מחלות מין וכו'.

– כל הגברים רוצים אותו הדבר, רק דבר אחד יש להם בראש…
התפקיד שלך הוא לשמור את עצמך ולא לתת.
הבחור תמיד רוצה לקחת, הנערה צריכה להיות "עם הרגל על הברקס". לעצור.

הנה דוגמה: כולנו אוהבים לפזם את השיר המפורסם "אל תעברי לבד ילדה ברחוב…"
אבל הקשבתם פעם בתשומת לב למילים שלו? לחצו כאן כדי לשמוע את השיר.

"אל תעברי לבד ילדה ברחוב, בשיער גולש… זה משחק באש… כל הגברים כולם יביטו בך, במבט עורג… כל הגברים כולם יביטו בך במבט הורג… הקשיבי, מה יהיה אם אחד פתאום ישבור את לבך הרך? אל מיטתו לעד אותך יקשור, למה, למה לך?!… כל הגברים כולם יביטו בך במבט רעב… כל הגברים כולם יביטו בך בעיני זאב…"

מסרים כאלו מאד מכווצים, מקבעים במח את המין כמשהו רע שמישהו רוצה מאיתנו. לא משהו מהנה שאנחנו עשויות לרצות אותו. דבר זה יוצר אצל האישה בתת המודע נתק בין מין לבין הנאה.
מעטים הם המקרים שבהם מספרים לנערה המתבגרת, שמין זה דבר נפלא ונעים, בסיס חשוב וראוי לזוגיות טובה, משהו ששני הצדדים יכולים להפיק ממנו עונג והנאה.

חסמי תשוקה מינית זוגיים

חסמי תשוקה אלו נובעים מאופן ההתנהלות הזוגית. החסם הבולט ביותר בהקשר הזה הוא מידת הקרבה הרגשית שהזוגיות שלכם מאופיינת בה. ניכור וריחוק רגשיים ימנעו ממך בדר"כ לחוש משיכה מינית לבן זוגך. אך גם עודף קירבה – קרבת יתר – תגרום בדר"כ לתשוקה המינית לדעוך בזוגיות ארוכת שנים. הקדשתי לנושא זה פוסט שלם בבלוג שלי, "איך משפיעה האינטימיות הרגשית שלכם על החשק והתשוקה המינית?" [https://www.want2.co.il/?p=1493] – מוזמנת לבקר בבלוג ולקבל רעיונות לשיפור.

לסיכום

חסמי תשוקה מינית הם חסמים מנטליים שמפריעים לנו להמשך לבן הזוג ולהרגיש טוב עם המיניות שלנו. קיימים חסמי תשוקה אישיים, שאינם קשורים לבן הזוג כלל, וגם חסמים זוגיים שנובעים מההתנהלות הזוגית.

החדשות הטובות: במקרים של חוסר חשק מיני, ניתן לאתר את החסמים הללו ולשחרר אותם אחת ולתמיד. לאחר שמשחררים אותם, אפשר לאמץ דפוסי חשיבה והתנהגות חדשים, המתאימים לאישה שנהנית מהמיניות עם בן הזוג שלה. תהליך זה, תורם רבות הן לתחושת האושר האישית והן לזוגיות בריאה ולתא משפחתי יציב יותר.

המשך קריאה מומלצת:

הכל על תשוקה מינית
חבלני חשק מיני – דברים באורח החיים היום יומי שפוגעים בחשק המיני שלנו
חוסר חשק במין אצל נשים –  האם ניתן ליצור תשוקה מינית לבן הזוג גם אם מעולם לא היתה קיימת?

2 תגובות על “חסמי תשוקה מינית – חסמים מנטליים המונעים מאיתנו להמשך לבן הזוג”

  1. benny הגיב:

    אחד החסמים זה השיגרה והמגע הזמין כל הזמן בין בני הזוג, זו הסיבה שטהרת המשפחה זה סוד הקסם הזוגי, כדי להתקרב צריך להתרחק וכדי להעריך צריך שיהיה קצת חסר והשמירה על טהרת המשפחה עושה את העבודה של שימור התשוקה והרעננות בצורה הכי טובה והכי בריאה וככה בני הזוג שומרים על תשוקה ורעננות לאורך שנים ארוכות,
    כמובן שבזמן הנידה היחסים הם ברובד הנפשי, מדברים ומקשיבים בלי מגע בכלל ואז כמובן כשמגיע יום הטבילה זה שיא התשוקה וההתחדשות של המערכת הזוגית,
    אחרי הכל דבר שזמין כל הזמן בסוף נימאס ורמת הריגוש יורדת, ושמירה על טהרת המשפחה שומרת על רמת ריגוש ותשוקה מאוזנת בחיי הנישואים לאורך שנים ארוכות,
    תודה,

  2. שירי לופוביץ הגיב:

    תודה בני,
    אני לגמרי מסכימה איתך. כאשר שומרים על טהרת המשפחה, חשוב מאד להקפיד לנצל את השבועיים בהם המגע אסור לטובת חיבור רגשי. זה הזמן לשבת יחד, לדבר, לשתף בעולם הפנימי ולחלוק את הרגשות. כך, כשמגיע מועד הטבילה, יש חיבור שיכול לזרום בצורה טבעית למיניות מעולה ומלאת תשוקה. לעומת זאת, כאשר זוגות לא מקפידים על החיבור הרגשי בשבועיים האלה, לאחר שבועיים ללא כל מגע וחיבור כלשהו נוצר ריחוק וניכור עמוקים מידי, שלא מאפשרים התקרבות מינית, ובמצב כזה התשוקה אינה עולה ואפילו עלולה להיעלם כליל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *