חוסר חשק במין אצל נשים – האם ניתן ליצור תשוקה מינית לבן הזוג גם אם מעולם לא היתה קיימת?

"בחרנו להתחתן למרות שלא נמשכתי אליו"
"הוא מצא חן בעיני. נראה טוב, מפרנס טוב, התייחס אלי מאד יפה, הסתדר נפלא עם ילדים, והיה לי מאד נעים איתו. כשהוא הציע לי נישואין, עניתי 'כן' בלי לחשוב פעמיים. רציתי להתחתן איתו! אמנם לא נמשכתי אליו, אבל היה לי ברור שיש דברים שחשובים לי יותר ממשיכה מינית, כשאני באה לבחור לי בן זוג לכל החיים"…

 זוגות רבים בוחרים למסד את הקשר, להתחתן ולהקים משפחה, גם אם לא קיימת ביניהם משיכה מינית. התופעה הנפוצה יותר היא שהגבר נמשך לאישה אבל המשיכה המינית אצל האישה נמוכה מאד עד לא קיימת בכלל, מה שגורר חוסר חשק במין. לפעמים, קיימת משיכה מסויימת בתחילת הקשר, בזמן ההיכרות, שנובעת בעיקר מהאנרגיה של החידוש, ההתרגשות ההתחלתית, אבל היא עוברת די מהר.

"חשבנו שעם הזמן הדברים יסתדרו מעצמם"
ברוב המקרים, קיימת ציפייה שהדברים יסתדרו מעצמם עם חלוף הזמן. זוגות עם פערים בתשוקה נוטים גם לתלות את היעדר המשיכה בגורמים סביבתיים, ומצפים שהתשוקה תיווצר פתאום לאחר מיסוד הקשר, או אחרי שיהיה להם ילד משותף, או אפילו כשימצאו עבודה טובה או יקנו דירה. אך הזמן חולף, ובשלב מסויים מבינים שהתשוקה אינה מגיעה ושהעניין לא יסתדר לבד.

"כבר חשבנו לפרק את המשפחה!"
עם השנים שחולפות, התסכול מתגבר. הגבר מרגיש דחוי ולא רצוי, ומביע זאת לרוב בציניות, מרירות, אגרסיביות, או אדישות. הוא נוטה לבלות יותר ויותר שעות מחוץ לבית, לרוב בעבודה. האישה מרגישה שדורשים ממנה משהו שהיא אינה מסוגלת לתת, ומתחילים להצטבר בתוכה תחושות של חוסר אונים וכעס – גם על עצמה וגם עליו.
ההבנה שהזמן החולף לא תורם ואף מחריף את הבעיה, מצטרפת למיתוס הקיים: "אם לא קיימת משיכה מלכתחילה אז אין שום דבר שאפשר לעשות". ושני אלה יחד גורמים לזוגות רבים להתחיל לחשוב על פרידה.

החדשות הטובות – אפשר בהחלט ליצור תשוקה מינית לבן הזוג, גם אם היא לא היתה קיימת מתחילת הקשר!
המיתוס הרווח, ש"ככה זה ואין מה לעשות", אינו נכון. התשוקה המינית היא משהו טבעי שקיים בנו באופן בסיסי, וכאשר איננו חווים תשוקה מינית לבן זוג שאותו אנחנו אוהבים, סימן שיש משהו שמפריע לתשוקה הטבעית לבוא לידי ביטוי. דברים אלה יכולים להיות "חבלני חשק" הקשורים בהתנהלות היום יומית שלנו או "חסמי תשוקה" – חסמים הנמצאים בתת המודע שלנו.
כאשר אנחנו מודעים לגורמים המפריעים, מאתרים ומסלקים אותם, התשוקה המינית הבריאה שלנו יכולה לבוא לידי ביטוי, ולאפשר לנו לחוות משיכה מינית לבן הזוג.

התמודדות עם ההשלכות של חוסר חשק במין אצל נשים
ככל שמטפלים מוקדם יותר בגורמים המפריעים לתשוקה המינית, קל יותר לשקם את מערכת היחסים הזוגית. כמובן שלאחר שנים רבות של חוסר חשק במין אצל האישה, יש צורך לטפל לא רק בהיעדר התשוקה המינית, אלא גם בכעס ובתסכול המתמשך שהצטבר אצל שני הצדדים. הדרך הטובה והמהירה ביותר היא לטפל במקביל גם בגורמים המפריעים לתשוקה אצל האישה, וגם במערכת היחסים הזוגית. בדרך זו, שיקום המערכת הזוגית יוצרת קרבה ואינטימיות רגשית מחודשת, שתורמת לחווית התשוקה המינית אצל האישה, מה שמחזק עוד יותר את הקשר הזוגי.

לסיכום
תשוקה מינית הדדית בזוגיות הכרחית לתחושה של סיפוק מהזוגיות. כאשר זוג מתחבר וממסד את הקשר למרות שאחד מבני הזוג אינו נמשך לשני ואין לו חשק מיני, הדבר מביא בדרך כלל לפגיעה בשביעות הרצון מהקשר הזוגי, תסכול וכעס, ואף למחשבות על פרידה.
כאשר מאתרים את הגורמים המפריעים לתשוקה ונפטרים מהם, ניתן ליצור תשוקה מינית בזוגיות גם אם לא היתה קיימת מלכתחילה. זוגות שעוברים את התהליך הזה מעידים שזו המתנה החשובה והמשמעותית ביותר שהעניקו לעצמם אי פעם.
אם אתם נמצאים במצב זה – דעו שזה אפשרי גם בשבילכם! קבלו החלטה לשנות את המצב, ואל תוותרו עד שתצליחו. זה שווה הכל.

 להמשך קריאה:
חבלני חשק מיני – דברים באורח החיים היום יומי שפוגעים בחשק המיני שלנו
חסמי תשוקה מינית – חסמים מנטליים המונעים מאיתנו להמשך לבן הזוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *