איך להיות בלי (הבגדים) ולהרגיש בנוח

תשובה לאחד האתגרים הנפוצים בנושא

קרן פלס סיפרה פעם בראיון שהיא התביישה בגוף שלה. היא לא הייתה מוכנה להיות עם בן הזוג שלה במיטה עם אור דלוק (לא זוכרת את המילים המדויקות, אבל זה היה משהו בסגנון).

אני כל כך מבינה אותה. גם אני הרגשתי פעם ככה. מאז שהתחלתי לעבוד עם נשים על התשוקה המינית שלהם, שמעתי את המשפט הזה כל כך הרבה פעמים. המון נשים מרגישות את זה.

מסר שמגיע מהחינוך שקיבלנו בילדות ובהתבגרות

בהרבה מקרים אני שומעת שנשים בילדותן קיבלו מסר שהגוף הוא משהו בהמי, רדוד. לא משהו נעלה כמו הנפש.

אחת הנשים שעבדתי איתן אמרה לי פעם: "אני כל החיים מתייחסת לגוף שלי כמו כלי. כאילו הוא סיר או מחבת. מנקה אותו כי צריך עושה מה שצריך כדי לשמור אותו תקין. וזהו. לא מרגישה אליו שום דבר. הוא לא משמעותי מבחינתי".

כלומר, הגוף הוא בסך הכל כלי. משהו לא חשוב. זה לא הגיוני ואפילו לא מוסרי להתעסק איתו יותר מדי.
בנוסף לכל המסרים שאנחנו מקבלות, ההפרשות השונות של הגוף גורמות לעיתים כבר בתקופת הילדות לתחושה של רתיעה ואפילו גועל מהגוף.

וזה כל כך חבל !

הגוף שלנו הוא המתנה הכי גדולה שקיבלנו ושאי פעם נקבל

הוא הדבר הכי יפה והכי טבעי, ממש כמו שהוא.
זו דרך הטבע שאנחנו נהיה מחוברות לגוף שלנו, נקבל אותו ונאהב אותו.
שנרגיש בנח איתו, גם בעירום – בלי הצורך להסתיר.

אם את פוגשת את החוויה הזו אצלך, הצעד הראשון הוא להתרגל לעירום כשאת לבד. הכי טבעי לעשות את זה למשל, אחרי מקלחת. לקחת את הזמן, להשתהות קצת במקום להתלבש מהר מהר. להתבונן על עצמך וגם להביט במראה. בעיניים רכות ואמפתיות. נשמי עמוק וחייכי לעצמך.

גם אם זה מרגיש מוזר בהתחלה, המשיכי לעשות זאת מספר פעמים בשבוע.
אחרי תקופה מסויימת, תרגישי יותר בנח. זה כבר לא ירגיש מוזר.
ואז תוכלי גם לגעת בעצמך (למשל, תוך כדי מריחת קרם), ללטף את עצמך ולשלוח אהבה לחלקים השונים בגוף שלך.

להרגיש בנוח עם הגוף שלך זו הזדמנות להתפתחות אישית משמעותית

לא תמיד המעבר הזה בין הניתוק או הרתיעה מהגוף לבין הקבלה והאהבה העצמית הזו פשוט לנשים שאני מלווה. לכן הרבה פעמים אני ממשיכה ובודקת עם הנשים מה יש שם מתחת לפני שטח, לחבר אותן למה שחשוב להן באמת ועוזרת להן לעשות את המעבר הזה בהדרגתיות.

להסתכל במראה ולומר: אני אוהבת אותך

כשאישה מצוידת בתובנה הזו, היא כבר במקום קצת אחר ויכולה להתקדם עוד צעד. להסתכל על עצמה במראה בעיניים אוהבות קצת יותר. לומר לעצמה "אני רוצה ללמוד לאהוב אותי. אני בוחרת ללמוד לאהוב אותי. אני בדרך ללמוד לאהוב אותי" (ולא "אני אוהבת את עצמי" – כי היא לא מאמינה למשפט הזה עדיין, אבל גם זה יבוא).

זהו צעד חיוני ומשמעותי בדרך לחיבור לתשוקה ובעיקר לחיבור לחלק ממי שאנחנו – נשמות בתוך גוף. לאט לאט בתוך תהליך הליווי אנחנו מוציאות עוד מקלות מהגלגלים, עד שנגיע אל חוויה אחרת של מיניות ותשוקה שכל אחת מבקשת לחוות בזוגיות שלה.

אותי סשנים כאלה מרגשים ממש! כי אהבה עצמית זה משהו שמשפיע על כל תחומי החיים של האישה, על כל התפקידים המשמעותיים בחייה, כאישה, כבת, כאמא.

זה רק אחד מהנושאים שאנחנו עובדות עליהן בתכנית הליווי שלי, אם גם את רוצה לבדוק איך תכנית הליווי שלי יכולה לעזור לך, מוזמנת להשאיר לי פרטים בטופס למטה ויעל, אוריאן או אורלי יצרו איתך קשר עם פרטים נוספים:

סגור לתגובות.